Charlotte Meulemeester

De liefde gevolgd

Charlotte leerde tijdens haar studies Slavistiek en Oost-Europakunde aan de Katholieke Universiteit Leuven haar echtgenoot Ramses kennen. Ze besloot hem in 2014 te volgen naar zijn thuisgemeente Wolvertem. Meteen verloor ze haar hart aan deze mooie groene gemeente. In 2016 kochten zij samen hun eigen plekje onder de zon in Sint-Brixius-Rode. Een paar maanden terug werden zij trotse ouders van een zoon Max. Reden te meer om zich nog actiever te engageren voor onze gemeente.

Actief voor de N-VA

Reeds vier jaar werkt Charlotte als adviseur Internationale en Diplomatieke Relaties van Minister Jambon actief achter de schermen mee aan een sterk veiligheidsbeleid. Samen hebben zij ervoor gezorgd dat België op veiligheidsvlak vandaag toonaangevend is binnen Europa. Voor haar is de N-VA de énige partij die problemen durft te benoemen en daadwerkelijk aanpakt, rechtlijnig en duidelijk is in haar beleid en op die manier zal zorgen voor een leefbare samenleving. Haar ervaringen op nationaal én internationaal niveau wil zij nu dichter bij huis kunnen inzetten voor alle Meisenaars en Wolvertemnaars.

Gemeenteraadsverkiezingen 2018

Ook in Meise-Wolvertem is veiligheid cruciaal. Een gemeente kan pas groeien en bloeien, als het veilig is. Criminaliteit en overlast moeten hard worden aangepakt, maar ook verkeersveiligheid mag niet vergeten worden. Daarnaast wil Charlotte als jonge mama inzetten op het gezinsvriendelijke karakter van onze gemeente. Meise-Wolvertem moet meer dan ooit een warme sociale gemeente worden, waar jong en oud de nodige ondersteuning en kansen krijgen en waar nieuwkomers inburgeren. En dus moet Meise-Wolvertem een Vlaamse gemeente blijven waar het Nederlands centraal blijft staan, als verbindend element van onze gemeenschap. Zeker gezien onze ligging in de Vlaamse Rand is deze opdracht meer dan ooit relevant en noodzakelijk.