Nieuws uit de gemeenteraad!

Op 18 maart 2021

Op maandag 15 maart kwamen de gemeente- en OCMW-raad opnieuw samen. Door de coronamaatregelen gebeurt dit nog steeds digitaal.

De raadsleden kregen eerst een toelichting van het project "Warm nest" waaraan onze gemeente deelneemt. Dit Vlaamse project wil huiseigenaars motiveren om leegstaande woningen duurzaam te renoveren en ze te verhuren via het sociaal verhuurkantoor Webra. Kort samengevat: van dure leegstand naar een verhuurbaar pand. De presentatie had niet alleen de bedoeling om de raadsleden te informeren maar ook om de naambekendheid van het project te vergroten. U kan alle info hier nalezen.

Hierbij een greep uit de andere onderwerpen die aan bod kwamen: een selectiedraad voor de aanstelling van de ontwerper voor de werken aan de basisscholen De Leertuin en Sint-Brixius-Rode, de aansluiting van onze gemeente bij het Interprovinciaal Kenniscentrum voor milieu waardoor we beroep kunnen doen op bijkomende expertise en de zoektocht naar offertes voor de renovatie van de muurkantelen aan de jeugdlokalen in Sint-Brixius-Rode.

Tenslotte werd ook gemeld dat de gemeente tegen 2023 een fuifzaal voor 499 personen wil creëren in de loods aan de Palingstraat. Daarmee wordt een duurzame en veilige oplossing gegeven aan deze aloude vraag.

Op maandag 19 april is uw N-VA-team weer op post voor de volgende raadszitting! U kan deze nog steeds hier live van bij u thuis volgen.