Nieuws uit uw gemeenteraad

Op 21 mei 2019

Op maandag 20 mei kwam de gemeenteraad opnieuw bij mekaar. Er werden heel wat beslissingen genomen. Volgende drie zaken zetten we graag voor u in de kijker:

Grabbel- en Swappas

De gemeenteraad zette het licht op groen voor een boeiend zomerprogramma voor onze jeugd! Elke zomer organiseert de jeugddienst toffe activiteiten aan democratische prijzen. Kinderen van 8 tot 11 jaar kunnen op stap met de Grabbelpas. Jongeren van 12 tot 16 jaar vinden hun gading in de Swappas.

Benieuwd? Haal de brochure vanaf dinsdag 21 mei af in het Administratief Centrum of de bib of bekijk hem op de gemeentelijke website. Inschrijven kan vanaf 25 mei. Wees er op tijd bij! Klik hier voor meer informatie.

Met de grabbel- en swappas brengen we leven in de brouwerij!

Jaarmarkt op 15 juni

Naar jaarlijkse traditie organiseren het gemeentebestuur en het jaarmarktcomité een jaarmarkt in onze gemeente. Er staat heel wat op het programma: een openbare verkoop van oude en verloren voorwerpen, swingende optredens van dansgroepen On the Roof en Gym en Dans, een tentoonstelling van de tekeningen van onze jonge kunstenaars en bijhorende prijsuitreiking, ... U kan natuurlijk ook vele dieren komen bewonderen en genieten van de kermis. Uw gemeente brengt alles in gereedheid om er een gezellig volksfeest van te maken voor jong en oud!

Participatiemarkten groot succes

De voorbije maand organiseerde uw gemeente voor de eerste keer participatiemarkten. U kreeg de uitnodiging om mee na te denken over de toekomst van onze gemeente. Hoe maken we Meise beter? Hoe zorgen we voor bruisende dorpskernen en buurten waarin je je thuis voelt? Lees hier meer.

De opkomst was een succes. Maar liefst 122 inwoners kwamen langs op een van de markten. Heel wat voorstellen werden gelanceerd. De burger stond echt centraal. Het feit dat er geen politici aanwezig waren, werd als positief ervaren. Op 18 en 19 juni volgen nog 2 participatiemarkten, respectievelijk in het administratief centrum en in het Cultuurhuis. Daar worden de thema’s “duurzaam leven en bewegen” en “samenleving voor iedereen” onder de loep genomen. Meer info volgt zeker! Wees van harte welkom, laat van u horen en neem de toekomst van Meise mee in handen!

De volgende gemeenteraad vindt plaats op maandag 17 juni om 19u30. Ook daar bent u van harte welkom!