Gerda Van den Brande

Geboren en getogen in Wolvertem

Gerda is geboren en getogen in het prachtige Wolvertem. Ze groeide op in een warm Vlaams nest, waarvoor ze haar ouders enorm dankbaar is. Haar Vlaamse engagement maakt Gerda graag concreet door zich in te zetten voor jong én oud!

OCMW-voorzitter

Op 1 januari 2016 nam Gerda de fakkel over van Herwig Cornelis als OCMW-voorzitter en zet zij zich ook politiek ten volle in voor het welzijn van onze ouderen. Gerda is terecht fier over de opstart van de Collectieve Autonome Dagopvang (kortweg CADO) op de OCMW-campus in oktober 2017.  Ouderen kunnen er op weekdagen overdag terecht om in een huiselijke sfeer deel te nemen aan het sociale leven. Tegelijk worden mantelzorgers ontlast en zijn ouderen in staat langer zelfstandig thuis te wonen. Ook de grondige renovatie van Home Jan Van Gysel, de integratie van OCMW in de gemeente en projecten rond armoedebestrijding staan hoog op Gerda’s agenda.

Verpleegster met een hart voor natuur

Naast haar mandaat als OCMW-voorzitter, werkt Gerda als verpleegster. Ze houdt van de natuur en van dieren. In de nabijheid wonen van het Neromhof is dan mooi meegenomen.