Nieuws uit de gemeenteraad!

Op 17 april 2019

Op maandag 15 april vond de maandelijkse gemeenteraad plaats. Er werd heel wat beslist! Wij informeren u graag over enkele blikvangers:

• Jobstudenten gezocht! Zoals de voorbije jaren, kunnen jobstudenten tijdens de vakantiemaanden juli en augustus opnieuw aan de slag bij de gemeente. De gemeente Meise zoekt zowel mensen die aan het werk willen in bijvoorbeeld de bibliotheek of de dienst vrije tijd, als studenten die de handen uit de mouwen willen steken bij de dienst leefmilieu of openbare werken. Je kan alle informatie nalezen via deze link
  • Meer veiligheid via vingerafdrukken. Vanaf juni worden vingerafdrukken opgeslagen op alle nieuwe identiteitskaarten. Vandaag gebeurde dit enkel voor de identiteitskaarten van niet-Europese burgers. Om alles vlot te laten verlopen, hebben de balies van de dienst bevolking bijkomende apparatuur nodig. De gemeenteraad zette hiervoor het licht op groen.
  • Investeringen in betere infrastructuur. Voor verschillende initiatieven, werden de lastvoorwaarden en gunningswijze goedgekeurd:
    • Heraanleg van C-terrein op De Nekker. Het terrein wordt genivelleerd, 4 hoekvlaggen, 2 dug-outs en 2 doelen worden herplaatst en er komt een leunomheining. Goed voor meer sportplezier!
    • Verfraaiing zaal De Linde: deze ontmoetingsplek wordt verfraaid, de zijwanden worden geïsoleerd en er komen nieuwe ramen. Gezelliger samenkomen!
    • Herstelwerken in zwembad De Wauwer: de deuren van de 4 kleedzalen zijn absoluut aan vervanging toe. Meer comfort en privacy!
    • Controle speeltoestellen: zowel de speeltoestellen op de openbare speelterreinen als in de scholen worden jaarlijks gecontroleerd. Goed voor veilig speelplezier!
  • Stuurgroep sociaal woonbeleid. Het project Tussenveld is een zeer complex dossier. Het schepencollege besliste op 4 maart om het project "on hold" te plaatsen en een stuurgroep op te richten om te bekijken hoe sociale woningen op een doordachte en gedragen manier kunnen worden gerealiseerd. De gemeenteraad keurde de samenstelling van deze stuurgroep goed. Naast politieke vertegenwoordigers, zullen volgende personen worden afgevaardigd: de voorzitter van de GECORO, een lid van de milieuraad, de coördinator grondgebiedszaken - juridische zaken, het diensthoofd stedenbouw, de coördinator van de interlokale vereniging Regionaal woonbeleid Noordwest-Brabant en de respectievelijke vertegenwoordigers van het Agentschap Wonen Vlaanderen, Vlabinvest, Providentia, de Gewestelijke Maatschappij voor Volkshuisvesting en de Vlaamse Maatschappij voor Sociaal Wonen. De stuurgroep kan ook steeds beslissen om derde partijen uit te nodigen om gehoord te worden.

De volgende gemeenteraad vindt plaats op maandag 20 mei om 19u30. Iedereen is van harte welkom.

Wij houden u graag verder op de hoogte!