Inwoners Meise kunnen beweegbanken uitproberen!

Op 6 mei 2021, over deze onderwerpen: Sport & recreatie

In Meise staat er sinds dinsdag een beweegbank aan het administratief centrum in de Brouwerijstraat. Die beweegbank staat er ter beschikking van alle inwoners om (buiten) te bewegen en te sporten. Het gemeentebestuur leent de beweegbank van Sport Vlaanderen om het succes ervan uit te testen. Schepen van Sport Jonathan De Valck: “Het gemeentebestuur heeft al budget voorzien om deze bestuursperiode te investeren in buitenfitnesstoestellen”.

Sporten in buitenlucht

Het gemeentebestuur heeft een beweegbank laten plaatsen in de Brouwerijstraat ter hoogte van het administratief centrum. Die beweegbank staat er heel de maand mei en wordt gehuurd bij Sport Vlaanderen. Daarmee wil het gemeentebestuur inwoners de kans geven om zo’n beweegbank uit te testen.

In juni komt er een ander type beweegbank te staan in het Neromhof. Schepen van Sport Jonathan De Valck: “Daar was vraag naar door inwoners en Levedale. Met deze beweegbanken willen we het succes ervan uitproberen en mensen aanzetten om te blijven bewegen. Het gemeentebestuur heeft al budget voorzien om deze bestuursperiode te investeren in buitenfitnesstoestellen”. Eerder deed het gemeentebestuur al een bevraging via de infokrant waar inwoners zo’n beweegbank willen hebben.