Skatepark wordt vernieuwd én uitgebreid

Op 16 januari 2023, over deze onderwerpen: Sport & recreatie
Meise krijgt een splinternieuw skatepark.

Meise - De gemeenteraad van Meise keurde de vernieuwing én uitbreiding van het skatepark aan de Veilinglaan goed. Nu wordt er gezocht naar de aannemer die de werken zal uitvoeren. "Dankzij de inbreng en participatie van de gebruikers van het skatepark wordt dit ongetwijfeld een geweldig project" zegt schepen van Sport Jonathan De Valck (N-VA).

Beste tijd gehad

De plannen om het skatepark van Meise te vernieuwen krijgen meer en meer vorm. De gemeenteraad heeft de werken om het skatepark grondig te vernieuwen en uit te breiden goedgekeurd. Vele toestellen hebben hun beste tijd wel gehad, sommige waren zelfs zodanig onveilig dat ze uit voorzorg verwijderd zijn. Om die redenen maakte het gemeentebestuur budget vrij om het skatepark grondig onder handen te nemen. "Het skatepark moet opnieuw een aantrekkelijke plek worden voor onze jeugd" zegt schepen van Jeugd Ann van den Broeck.

Uw mening telt

Die vernieuwing gebeurt mét de inbreng van de gebruikers. Eerder werd er al een enquête georganiseerd bij alle gebruikers over de toekomst van het skatepark, er werd overlegd met een afvaardiging van de skaters en voor het finale ontwerp worden de skaters betrokken in de werkgroep van de gemeente. "Het doel is om een zo goed mogelijk skatepark te ontwerpen, een skatepark dat tientallen jaren meekan" aldus schepen van Sport Jonathan De Valck.