Wij gingen mee op Expeditie Zorg!

Op 6 maart 2019
zorg

Het nieuwe team van het Bijzonder Comité voor de Sociale Dienst bracht, samen met enkele raadsleden, op zaterdag 1 maart een bezoek aan het Woonzorgcentrum Residentie Van Horick en de serviceflats Ter Wolven. Het bezoek kadert in de actie "Expeditie Zorg" van de Vlaamse Vereniging van Steden en Gemeenten (VVSG). Het opzet is eenvoudig: nieuwe besturen warm maken voor een menselijk en warm zorgverhaal.

Voor de N-VA namen Karin De Petter, Charlotte Meulemeester en Katrien Uyttersprot enthousiast deel.

Charlotte Meulemeester: "Het is onze taak om zorg op ieders maat te garanderen. Dit lukt alleen door onze eigen zorgdiensten door en door te kennen. Waar houden ze zich mee bezig? Wat kan beter? Enkel door dit inzicht kunnen we bijdragen aan een beter lokaal zorgverhaal.”

"Het was een leerrijke voormiddag. Na de rondleiding en toelichting, sloten we af met een brainstorming van mogelijke ideeën voor de komende legislatuur. We plannen in de nabije toekomst zeker nog een moment om mee te lopen met verschillende diensten", aldus Karin De Petter

Katrien Uyttersprot voegt toe: "Gemeenteraadsleden zijn sinds dit jaar ook OCMW-raadsleden. Het is belangrijk de vinger aan de pols te houden. Daarom ging ik graag mee op expeditie."

Charlotte, Karin en Katrien beklemtonen tenslotte ook hoeveel respect ze hebben voor al die zorgende handen die elke dag opnieuw in de weer zijn.