Parkeervakken in Tramlaan

Op 17 november 2017

In de Tramlaan heeft de gemeente parkeervakken aangelegd in de omgeving van woonzorgcentrum Oase. Sinds de komst van het woonzorgcentrum naar de Tramlaan ontstond er een parkeerprobleem. “Door het parkeren beter te organiseren worden gevaarlijke situaties beter vermeden” aldus schepen Jonathan De Valck (N-VA).

Parkeerprobleem

Sinds de komst van woonzorgcentrum Oase naar de Tramlaan ontstond er een gevaarlijk parkeerprobleem. Auto’s stonden er in een lange rij achter elkaar geparkeerd. Wanneer je dan richting de rotonde reed, kon je onmogelijk anticiperen op een eventuele tegenligger. Dan reed je kop tegen kop met je tegenligger. Er waren dan geen invoegplaatsen om je tegenligger door te laten. Daardoor reden bestuurders vele bestuurders dan maar over het fietspad.

Geschrankte parkeervakken

Dat is uiteraard niet de bedoeling van het fietspad. De gemeente zocht naar een oplossing om het parkeren te verzoenen met de verkeersveiligheid. En die oplossing is er nu in de vorm van geschrankte parkeervakken. “Zo wordt er gestreefd naar behoud van parkeercapaciteit én meer verkeersveiligheid” zegt N-VA-schepen Jonathan De Valck. Tussen verschillende parkeervakken is er ruimte om in te voegen zodat je tegenliggers kan doorlaten. Bovendien bieden de parkeervakken ook een bescherming tegen overdreven snelheid.

De maatregel wordt na enkele maanden geëvalueerd.

Lees nog verder via dit persartikel in Het Laatste Nieuws.