Opening Plantentuin Ingang Meise-dorp

Op 22 mei 2021

Op de grote opening van het ingangsgebouw aan de hoofdingang en de nieuwe tuinen van de Plantentuin is het nog even wachten tot eind juni. Op 22 mei konden de Meisenaren wel al het onthaalgebouw aan de ingang Meise-dorp feestelijk in gebruik nemen.

Na een sluiting van meer dan twee jaar, is het eindelijk zover. De ingang in Meise-dorp werd op zaterdag 22 mei officieel terug in gebruik genomen. Met het geroezemoes van de wekelijkse markt op de achtergrond werd het lintje doorgeknipt, er werd getoast met een kop koffie erbij en de Meisenaren konden opnieuw langs de ingang Meise-dorp de Plantentuin bezoeken.

Gerda Van den Brande, burgemeester: “De ingang in Meise-dorp is een vaste waarde voor heel wat Meisenaren en werd de voorbije twee jaar dan ook sterk gemist. Alle inwoners van Meise hebben gratis toegang tot de Plantentuin en velen van hen maken hier dankbaar gebruik van. In ruil voor deze gratis toegang investeert het gemeentebestuur in een personeelslid om mee de ingangsbalie een paar dagen per week te bemannen.”

De toegang voor Meisenaren is en blijft gratis. Maar elke Meisenaar kan nu ook een abonnement aanvragen voor de Plantentuin, en zo ‘Vriend van de Plantentuin’ worden, wat heel wat voordelen oplevert, zoals een uur vroeger dan de gewone bezoeker toegang krijgen.

Wist u trouwens dat vorig jaar 14.000 Meisenaren de Plantentuin een bezoek brachten. De feestelijke opening van de nieuwe tuinen en de hoofdingang eind juni zal hopelijk mee leiden tot het verbreken van het record van 2018, waarbij meer dan 21.500 Meisenaren de tuin bezochten.