Gemeentebestuur Meise werkt aan propere straten

Op 20 januari 2021, over deze onderwerpen: Een propere gemeente, Actie Proper Meise, Sluikstorten en zwerfvuil

Gemeente koopt splinternieuw borstelveegmachine aan

De Groendienst van Meise heeft een nieuwe borstelveegmachine. Die moet het oude toestel vervangen. Dat stond te vaak stil door defecten en onderhoud. “Met deze nieuwe borstelveegmachine werken we verder aan een nettere gemeente” aldus schepen van Leefmilieu Jonathan De Valck (N-VA).

Defecten en onderhoud

Netheid en een properdere gemeente waren één van de belangrijke thema’s bij de verkiezingen in 2018. Het nieuwe gemeentebestuur van Meise maakt daarom ernstig werk van een properdere straten. Één van de grootste problemen was de oude borstelveegmachine van de gemeente. Dat stond te vaak stil door defecten en onderhoud. Mede daardoor liepen de broodnodige veegbeurten om straten proper te vegen vertraging op, of gebeurden ze gewoon niet.

Propere straten

Met de nieuwe borstelveegmachine moet dat tot het verleden behoren. Vóór de aankoop gebeurde er een grondige inspectie en demonstratie van verschillende modellen. Daaruit bleek dit toestel het beste prijs/kwaliteit. De aankoopprijs bedraagt 218.000 euro en bevat ook de opleiding, het onderhoudscontract en verschillende borstels.

“Met deze aankoop werken we verder aan een properdere gemeente, want dat is een prioriteit voor dit gemeentebestuur” aldus nog N-VA-schepen Jonathan De Valck.