Meise renoveert kleedkamergebouw zwembad

Op 31 mei 2022, over deze onderwerpen: Sport & recreatie
Renovatiewerken in het zwembad

Meise - Zwembad De Wauwer sluit twee maanden voor noodzakelijke werkzaamheden. Gezien de periode zal de recreathlon niet kunnen plaatsvinden.

Kleedkamergebouw

Het gemeentebestuur investeert zo'n 200.000 euro in de noodzakelijke werken aan het kleedkamergebouw van het zwembad. “Het is sinds 2009 geleden dat het zwembad nog een grondige renovatie onderging”, zegt schepen Jonathan De Valck (N-VA). “De verlaagde plafonds worden vervangen en het water moet uit de kuip om de voegen te inspecteren en desgevallend te herstellen. Daarnaast komt er ook een toilet voor mindervaliden en een kindertoilet.” Het dak werd recent nog aangepakt, nu zijn de vervolgwerken aan de beurt.

Advies Sportraad

De keuze om de werken in te plannen in augustus-september is genomen op basis van de adviezen vanuit de sportdienst en de sportraad. Ook om in juli open te houden is een doelbewuste keuze, om toch één maand open te blijven tijdens de zomervakantie. De recreathlon die normaal midden augustus plaatsvindt, zal door de renovatiewerken dit jaar jammer genoeg niet kunnen doorgaan.