Circulatieplan Meise-centrum: uw mening telt!

Op 30 september 2020

Het gemeentebestuur wil maatregelen nemen om ons dorpscentrum levendiger, veiliger en aangenamer te maken. Daartoe werd een eerste ontwerp door een studiebureau uitgewerkt waarover de burger zich nu kan uitspreken.
Burgemeester Gerda Van den Brande (N-VA) benadrukt dat de stem van de burger telt: “Participatie en inspraak zijn voor ons geen holle begrippen. De mening van de burger telt echt. Het ontwerp is niet te nemen of te laten. Verschillende overlegmomenten vonden al plaats. Ook nu kan iedereen nog bezorgdheden, ideeën en suggesties bezorgen aan het bestuur.”

Ook Ann Van den Broeck (partijvoorzitter) benadrukt, dat er nog niets werd beslist. Er werd een heus participatietraject uitgewerkt. Alle opmerkingen worden vervolgens verwerkt: “Het is belangrijk dat aanpassingen worden gedragen door de bevolking, omwonenden en belanghebbenden. Ik merk dat er veel bezorgdheden leven. Wij nemen die ter harte. Jullie kunnen ze ons ook steeds bezorgen."

“We hebben al veel creatieve suggesties gezien om het dorpscentrum gezelliger, leefbaar voor omwonenden en lokale handelaars én veiliger te maken voor schoolgaande kinderen en zwakke weggebruikers. Dat is precies ook het doel van dit participatietraject. Laat dus van u horen. Ik ben ervan overtuigd dat we samen tot evenwichtige en gedragen oplossingen kunnen komen in het belang van allen, besluit Gerda Van den Brande

Suggesties, ideeën, opmerkingen en bezorgdheden kan je tot en met 16 oktober bezorgen via mobiliteit [at] meise.be.
Lees hier alle info.