Gerda Van den Brande

Uw burgemeester

Op 21 december 2018 legde Gerda de eed af bij de gouverneur als burgemeester van Meise. "Alle burgers kunnen rekenen op mijn onvoorwaardelijke inzer en op de steun van de nieuwe ploeg. Ik ben vastbesloten om het vertrouwen van elke burger te winnen en de politiek in Meise opnieuw een positief gelaat te geven."

Gerda is bevoegd voor politie en veiligheid, personeel, bevolking, Vlaams karakter en integratie, cultuur en dierenwelzijn.

Geboren en getogen in Wolvertem

Gerda is geboren en getogen in het prachtige Wolvertem. Ze groeide op in een warm Vlaams nest, waarvoor ze haar ouders enorm dankbaar is. Haar Vlaamse engagement maakt Gerda graag concreet door zich in te zetten voor jong én oud!

Voormalig OCMW-voorzitter (2016-2018)

Op 1 januari 2016 nam Gerda de fakkel over van Herwig Cornelis als OCMW-voorzitter en zet zij zich ook politiek ten volle in voor het welzijn van onze ouderen. Gerda is terecht fier over de opstart van de Collectieve Autonome Dagopvang (kortweg CADO) op de OCMW-campus in oktober 2017.  Ouderen kunnen er op weekdagen overdag terecht om in een huiselijke sfeer deel te nemen aan het sociale leven. Tegelijk worden mantelzorgers ontlast en zijn ouderen in staat langer zelfstandig thuis te wonen. Ook de grondige renovatie van Home Jan Van Gysel, de integratie van OCMW in de gemeente en projecten rond armoedebestrijding staan hoog op Gerda’s agenda.

Verpleegkundige met een hart voor natuur

Tot voor kort combineerde Gerda haar politiek mandaat met haar werk Gerda als verpleegkundige. Nu ze burgemeester is, lukt dat niet meer. Maar ze blijft een zorgverstrekker in hart en nieren. Gerda houdt van de natuur en van dieren. In de nabijheid wonen van het Neromhof is dan mooi meegenomen.