Onafhankelijke raadsleden sluiten zich aan bij de N-VA-fractie

Op 14 januari 2022, over deze onderwerpen: Goed bestuur en financiën
Diana & Roel vervoegen de N-VA-fractie.

De N-VA-fractie in Meise wordt groter. De onafhankelijke gemeenteraadsleden Diana Tierens en Roel Baudewyns (beide ex-Pro) sluiten zich aan bij de N-VA. “De professionele fractiewerking, de respectvolle manier van politiek voeren en de inhoudelijke standpunten spreken me aan. Ik voelde me hier direct thuis” motiveert Diana haar keuze. Roel van zijn kant geeft aan dat de overstap vertrouwd aanvoelt gelet op zijn affiniteit voor de Vlaamse identiteit. Ook de nood om meer te kunnen verwezenlijken voor de gemeente, speelt een rol. Bij de N-VA zijn ze verheugd dat zo’n 2 inhoudelijk sterke raadslieden – elk op hun eigen domein - zich aansluiten bij hun fractie.

Voorgeschiedenis
Diana Tierens en Roel Baudewyns werden in 2018 nieuw verkozen via de lijst van PRO.  In oktober 2020 besloten zowel Diana Tierens & Roel Baudewyns als onafhankelijk raadslid te gaan zetelen. Beide bleven sindsdien het gemeentebestuur wel loyaal steunen.

Geoliede machine

“De N-VA-fractie draait als een geoliede machine. De schepenen koppelen er veelvuldig terug met hun raadsleden, men neemt er gezamenlijk beslissingen en men gaat respectvol met elkaars standpunten om” zegt Diana Tierens. Daarbij spreken de inhoudelijke standpunten me ook enorm aan. Roel, die de partijlijn van de N-VA ook onderschrijft, acht elementen als een professionele fractiewerking en ruimte voor debat essentieel en hoopt met deze overstap meer te kunnen betekenen voor de burgers van Meise.

Met de N-VA is er dus een klik. De N-VA ziet hen graag komen: “We zijn verheugd dat deze gemotiveerde en zeer geëngageerde gemeenteraadsleden bewust kiezen voor de N-VA-fractie. Dit is zeker een aanwinst voor de N-VA en voor de hele gemeente” aldus N-VA-voorzitster Ann Van den Broeck. Diana en Roel willen hun verantwoordelijkheden voor een goed bestuur ten volle opnemen en gaan er voor.