15 nieuwe sociale studio's in 'Home Van Geysel'

Op 16 maart 2023, over deze onderwerpen: Sociaal beleid

Het gemeentebestuur vormd het voormalig 'Home Van Gysel' in als studio's die worden verhuurd aan betaalbare tarieven. Inwoners uit Meise krijgen er voorrang. Op deze manier zorgt het gemeentebestuur voor betaalbare woningen aan sociaal kwetsbare personen. Want in het home Jan Van Gysel in de Krogstraat wonen personen die het financieel niet gemakkelijk hebben. Ze kunnen er nu terecht in één van de vijftien gerenoveerde studio’s.

Ann Van den Broeck, schepen van o.a. sociale zaken: “De renovatie van het home Jan Van Gysel duurde zo’n twee jaar. Langerdan voorzien, maar het resultaat mag er zijn. Bij de verbouwing was er naast het esthetische ook veel aandacht voor het ecologische. De studio’s op de gelijkvloerse verdieping zijn ook rolstoeltoegankelijk."

Gerda Van den Brande, burgemeester: “Een grondige renovatie was noodzakelijk. De flatjes werden ook vergroot. We zijn gegaan voor comfortabele flats, met voldoende natuurlijke lichtinvalen een eigen terras. Ook de voortuin werd opnieuw aangelegd. We zijn trots op het resultaat, het is hier nu voor iedereen heel aangenaam vertoeven.”